اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۱۱

اقدام برای حذف کلمه رستوران از واحدهای صنفی غیرمجاز

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۶ , بازدید: ۶۴۵۵
هر واحد صنفی که از کلمه رستوران استفاده می‌کند به منزله این نیست که رستوران است و از اتحادیه صنف دارندگان رستوران، رستوران سنتی و سلف‌سرویس تهران، پروانه کسب دارد.

هر واحد صنفی که از کلمه رستوران استفاده می‌کند به منزله این نیست که رستوران است و از اتحادیه صنف دارندگان رستوران، رستوران سنتی و سلف‌سرویس تهران، پروانه کسب دارد.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف دارندگان رستوران، رستوران سنتی و سلف‌سرویس تهران، رییس اتحادیه صنف دارندگان رستوران، رستوران سنتی و سلف‌سرویس تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: متأسفانه برخی از واحدهای صنفی که دارای پروانه کسب از دیگر اتحادیه‌های همگن و موازی هستند و حتی پروانه کسب نیز ندارند، از کلمه رستوران در سردر واحد خود استفاده می‌کنند.

 

سیدعلی‌اصغر میرابراهیمی افزود: این واحدهای صنفی از اتحادیه صنف دارندگان رستوران، رستوران سنتی و سلف‌سرویس تهران، پروانه کسب ندارند و بنابراین نمی‌توانند از کلمه «رستوران» در سردر و تابلو، فاکتور، سربرگ و منوی خود استفاده کنند.

 

میرابراهیمی با بیان اینکه برخی از فروشندگان فست‌فودها، کبابی و حلیم، قهوه‌خانه‌ها و تهیه‌کنندگان غذا روی تابلو واحد صنفی خود از کلمه «رستوران» استفاده‌ کرده‌اند و اکنون نیز تابلوهای آنها بر سردر محل کسبشان بالاست، تصریح کرد: از اتحادیه‌های همگن و همکاران صنفی خود در اتحادیه‌های اغذیه‌فروشان مواد غذایی(فست‌فود)، کبابی، حلیم و آشپزندگان مشابه، چلوکباب و چلوخورش و قهوه‌خانه‌داران و سفره‌خانه‌های سنتی می‌خواهیم تا نسبت به این مهم واکنش نشان داده و از آن جلوگیری کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: جا دارد روسای اتحادیه‌های همگن یاد شده در بالا چنانچه اعضای صنف آنها از کلمه رستوران استفاده کرده و می‌کنند، در اقدامی هماهنگ و به سرعت از آنها بخواهند کلمه رستوران را از تابلوها و عنوان خود حذف کنند.

 

وی اضافه کرد: همچنین اتحادیه صنف دارندگان رستوران، رستوران سنتی و سلف‌سرویس تهران در نظر دارد برای هر واحد دارای پروانه کسب از این اتحادیه، یک کد شناسایی- QR – صادر کند تا مردم بدانند فقط رستوران‌هایی که دارای این شماره شناسایی هستند، مجاز بوده و پروانه کسب دارند.

 

رییس اتحادیه صنف دارندگان رستوران، رستوران سنتی و سلف‌سرویس تهران همچنین خطاب به هتل‌هایی که دارای واحد پذیرایی(غذاخوری) هستند، گفت: بیشتر هتل‌ها دارای واحد پذیرایی برای خدمات‌دهی به میهمانان و ساکنان خود هستند؛ این واحدهای پذیرایی چنان‌چه بخواهند از بیرون هتل، مشتری جذب کرده و به آنها خدمات بدهند باید از اتحادیه صنف دارندگان رستوران، رستوران سنتی و سلف‌سرویس تهران پروانه کسب رستوران بگیرند در غیر این صورت، ادامه فعالیت آنها غیرقانونی است.

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016